mandag 25. februar 2013

En eske full av keiserlige skatter


Da jeg fremdeles var storbyjente og da jeg fremdeles jobbet på det som må være Oslos hyggeligste arbeidsplass, kom det plutselig en dag en strålende, kjekk mann inn døra. Med seg hadde han gulrotkake, blomster og et vinnende smil. Han var en sånn type du umiddelbart blir glad i og selv om vi bare snakket sammen en times tid føltes det som jeg hadde kjent han mye lenger. Det var mitt første møte med Himmelgutten.


Noen måneder senere kom atter en gang en herremann inn døra. Like kjekk, like strålende og jammen meg like hyggelig som den forrige. Stilsikker og gjennomført i alt fra hårsveis til sko. Med en karakteristisk tversoversløyfe til å toppe det hele, kom han med ermene stappfulle av dekoratørtips og triks. Sjefen min og jeg stod å måpte mens han forvandlet butikken til et estetisk paradis. Mitt første møte med Dekoratøren var absolutt ingen skuffelse. En stund etterpå kom bloggen til disse herlighetene av noen gutter på banen og tok bloggland med storm. Hvor kult er det ikke med gutter som blogger om interiør? Avhengighetsskapende, kreative og innholdsrike tekster, fine bilder- samt et interiør jeg aldri har sett maken til - ja, takk.

Og i november i fjor viste de driftige guttene til stort mot og lanserte nettbutikken Keiserens nye. Jeg husker jeg satt i spenning da de avslørte leverandørene, en av gangen, og det var ikke få ganger hjertet gjorde et ekstra hopp. Bloomingville, Broste, Kähler, Isak, Bungalow, happy lights, Liebe, Anne Black blant flere. Jeg visste med en gang at denne nettbutikken kom til å bli et fast stoppested for meg. Og det føles innmari bra å heie litt ekstra på Dekoratøren og Himmelgutten, som fulgte drømmen og tok et steg inn i det usikre. 


Dere som følger meg på instagram kunne se at jeg hentet en stor pakke fra keiserne på lørdag, men dere fikk ikke vite innholdet. I esken lå dette sukkertøyet av en vannkoker fra Plint, som bare måtte bli min. Her i huset er mint en gjennomgangsfarge, så da kunne jeg ikke være dårligere enn at dingsen som besørger mine daglige tekopper også får ikle seg temafargen.


Er den ikke fantastisk fin? Formen og fargen er begge to hjertelig velkomne i hus. Med i esken var også to kjøkkenhåndklær fra Bungalow som matcher putene jeg har kjøpt i samme nettbutikk. Jeg er stor fan av Bungalows tekstiler som er håndtrykket med treblokker. Ekte håndverk liker man.


 Jeg er te-menneske til tusen, og er designet i tillegg fint klarer jeg rett og slett ikke la være å kjøpe nye bokser og pakker med te. Jeg har tilegnet en stor skuff til bare te på kjøkkenet og det sier vel sitt.  Mellow moments fra Darling Clementine kiler smaksløkene dine med sitron, pasjonsfrukt og kiwi, og den smaker akkurat så godt som den høres ut. Keiserne har også herlige delikatesser og de snille guttene hadde pakket med en deilig bringebærmarmelade til meg. Den smakte nydelig på scones i dag tidlig.

Morsom bruksanvisning for å lage den perfekte teen fulgte med pakken fra Darling Clementine.

Vil dere være med i heiagjengen min og klappe guttene fremover må dere besøke Keiserens nye. Det kommer i allefall jeg til å gjøre igjen fortere enn dere aner.

Her lages det mat til den store gullmedalje i dag. Økonomiavdelingen i Moods of Norway gjester huset og de er sultne. Kasparas olivenboller står til heving og det er godt å vite at man i allefall har ett sikkert kort i ermet. 

Ha en strålende start på uka folkens, jeg har på følelsen at det blir en bra en!










24 kommentarer:

  1. Mintgrønt er min store fargefavoritt for tida og. Eg er frista til å kjøpe alt eg kjem over i fargen. Keiserens nye er ein kjempefin nettbuttikk eg enda ikkje har hatt gleden av å hente pakke frå, men det blir nok ikkje lenge til det skjer!!

    SvarSlett
  2. Så heldig som fekk pakke! Vannkokaren min har takka for seg, og no trur eg jammen eg har funne meg ein arvtagar! ;)

    Keisarane verkar som kjempe-karar, og eg følger dei på både bloggen og instagram ;)

    klem!
    Fin veke til deg!

    SvarSlett
  3. Herlig pakke - den vannkokeren sikler jeg også på:) Jeg er ikke spesielt royalt interessert av meg, men deltar veldig gjerne i dette 'Heia keiserne-koret'!! For en flott nettbutikk:)

    Fin dag til deg - og du - nam-nam med olivenbollene!

    Klem!

    SvarSlett
  4. Herlig med gutter som følger drømmen sin !!
    Vannkoker´n var lekker !
    Må innom den nettbutikken etterpå.
    Lykke til med maten , sikkert en innertier etter jeg så bildet på IG
    klem

    SvarSlett
  5. Takk for tips om blogg og nettbutikk, har allerede vært og tittet og der var det jammen mye lekkert! Også så fin vannkoker da, sånn ønsker jeg meg og kjenner jeg

    SvarSlett
  6. Keiserne er min favorittnettbutikk, de yter kjempeservice og sender med personlig hilsen. Liker:)

    SvarSlett
  7. Har ikke besøkt nettbutikken, men følger bloggen så jeg "kjenner" Keiserne derfra. Har egentlig et prinsipp om at ingenting nytt skal kjøpes dersom det gamle enda fungerer, men mulig kanskje vannkokeren er litt treig...? (",)

    SvarSlett
  8. Aww the manual for the perfect tea is too cute!!! :) xo

    SvarSlett
  9. De gutta er virkelig flinke!
    Råfin tekoker, spørs om det er på tide å bytte ut den stygge hvite i en sånn frisk og fin en ja ;)
    Klem

    SvarSlett
  10. jeg bare elsker den fargen......må ha noe i den fargen , veldig snart!

    jeg er like opptatt av kaffe som du av te.....nettopp kjøpt inn div gode smaker :-)

    klem tone

    SvarSlett
  11. Åååå, Marthe! Må du friste meg slik en tirsdagskveld. :) Vannkokeren min er fra hybeltida, og fortjener å få gå av med pensjon, synes jeg. Fikk lyst til å smake på teen også... Og skulle gjerne hatt litt andre småting innpå den nettbutikken.. Takk for fine ord om marihønekostymet. Det varmet. Nå skal jeg drikke litt pukka og se tid for hjem. Klem til deg

    SvarSlett
  12. Den er så KUL!!
    Og herlige, heldige du! Gratulerer med seieren:))
    Vel fortjent, kjempegøy:)
    Kjempeflink er du ♥

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye med seieren! :)
    Det var velfortjent <3 Kos deg enormt hos Tine K.

    Ha en herlig tirsdag videre! :)

    Klem fra Heidi

    SvarSlett
  14. Den nettsiden skal sjekkes! Alt som har med te å gjøre er en lidenskap. Tror ikke det gjelder alle fra Nils Julsgate, men iallefall noen :D

    Heldige Moods-folkene som får servert Marthe-mat. Håper kvelden er skikkelig vellykket.

    SvarSlett
  15. Hehe, nå så jeg at innlegget var fra i går. Halvblind, gammel heks ama.

    Gratulerer med seieren!! Det var det jeg sa. Fam. Bø er i støtet. Dette var moro og verd bryet at jeg dro fram en gammel pc for å få stemme flere ganger ;) Dette var virkelig gøy!!! Gratulerer enda en gang!!!

    SvarSlett
  16. Fy faaaader, gratulerer med utrolig kul premie!!! Håper det var min stemme som var utslagsgivende, ho ho ho!! !Skikkelig fortjent, for ditt bilde var bare SMUKT!!!!

    SvarSlett
  17. HURRA!!!! Gratulerer så mye! Jeg visste at det du bli du som henter seieren hjem til Stryn! Velfortjent, spør du meg.
    Storklem fra PillePalle

    SvarSlett
  18. Så heldig du er, gratulerer :)

    Ha en flott dag!

    Klem ;)

    SvarSlett
  19. Gratulerer så mye med seieren i månedens utfordring :) Jeg håper du kommer til å få en fantastisk opplevelse og kose deg masse!
    Så utrolig koselig du har det på kjøkkenet ditt - jeg la fullstendig elsk på "Perfect tea"-printet og har saumfart det store internett for å se om jeg finner noe lignende, uten hell. Får man det kun igjennom å bestille teen?
    Og for en fresh vannkoker - slike ting står som regel på benken og da er det jo hyggelig at det er fint å se på - min burde absolutt byttes ut snart:)

    SvarSlett
  20. Jeg sitter og googler bilder av en slik vannkoker - og vips finner jeg veien inn hit. Tenk at jeg har gått glipp av dette innlegget da! Jeg vingler mellom mint og hvit, og disse bildene gjør ikke akkurat valget enklere. Mint er en nydelig farge som er litt gjennomgangsfarge er hjemme også, men så er det hvitt da... Tough choice. :)

    Ha en fin kveld, fineste.

    SvarSlett

Kommentarer er toppen!