tirsdag 5. mars 2013

Hvit tråd


Bor du på Gjøvik, bor du i nærheten av Gjøvik, skal du besøke noen på Gjøvik, kjøre gjennom Gjøvik eller i det minste har hørt om Gjøvik bør du så definitivt ta turen til Hvit tråd. Det gjorde jeg på fredag, da det var nyåpning av denne godterisjappa av en butikk. Og de nye lokalene er så fine at det kiler i magen bare jeg tenker på det. Industrielt, murstein, natur, høyt, høyt, høyt oppunder taket, trapper, nivåforskjeller, kafèkrok. Hva mer kan man ønske seg av et butikklokale?


Horder med mennesker nesten løp inn i butikken da snoren ble klippet. Med champagneglass i den ene hånda og tapas i den andre kunne de endelig ta de herlige lokalet i nærmere øyesyn.


Bak kassa stod flotte Christen og skinte om kapp med alle de kule lampene som henger og står rundt omkring i butikken.


Som denne..



.. og denne..


.. og disse. Dette er en av favorittene mine, har dere sett herligere lamper? Kortreist design fra Fåberg. Se opp for Ment, de har noe bra på gang.


Her får du kjøpt puter fra Hay, ugler fra Bloomingville, kopper fra Ment, lampeledninger fra Nud, kostebrett, bilder og pledd..


.. flere kopper, duftlys, oppbevaringskrukker, kurver, knotter, flere puter..


.. stoler fra Hay som gjør at du våkner om morgenen (rødt er energigivende!)..


.. sukkertøytepper fra Hay, About a chair (som nesten, nesten ble med meg hjem, neste gang skjer det), dots-knaggene, servietter, oppvaskmiddel..


.. kule speil fra House Doctor..


.. Og klær! Det bugner av herlige, fantastiske klær, og jeg ville fornye absolutt hele garderoben min etter en tur i denne butikken.


.. men nøyde meg med denne buksa og en t-skjorte.


Hvit Tråd frister med klær fra Minimum, Julie Brandt, Nümph, Becksøndergaard, Custommade, 5units med fler.


Jeg har bestemt meg, About a chair må få komme hjem til oss.


Jeg får ikke nok av disse veggene.


Søt lommebok. Og trenger du å friske opp neglelakksamlinga fører butikken Deborah Lippman.


Den deiligste sjokoladen fra La Praline Gothenburg, som jeg er totalt hektet på. Den med solbær er den store favoritten hos meg. Og te fra Pukka er alltid en slager. 


Noe for den som søker blått..


.. eller gjør som meg og trekkes mot gult når våren kommer.


Trenger du en ny veske eller maling fra Pure & Original? Dette er virkelig butikken som har det meste.


.. til og med kjekke og blide menn bak kassa.


Favorittdelen av butikken: den rå murveggen mot stoler i natur, bunadpleddet fra Andreas Engesvik og den råeste lampa jeg har sett, fra Seletti- ja takk til alt!


Denne lampa kunne jeg gjerne hatt i hus. Satt sammen av lampeledning og hus fra House Doctor.


Og jammen har ikke Hvit Tråd inngått et samarbeid med nabosjappa Krutt, som selger deilig kaffe, og åpnet opp for en fin kafèkrok mellom lokalene.. Hva er vel bedre enn å sitte med en kruttsterk espresso mens man peker på ting man ønsker seg.


Gratulerer Kristin og Christina, dere har all grunn i verden til å være stolte. 

Fant dere noen favoritter? Jeg kjøpte med meg en pose smågodt hjem, dere skal snart få se hva det var. Hint: mintgrønt fra Bloomingville. Ingen overraskelse verken når det gjelder farge eller merk

Håper alle har en fin start på uken!

13 kommentarer:

  1. Har alltid vært usikker på hva slags interiørstil jeg har, men nå har jeg funnet den jeg elsker mest: det er DIN stil! Du inspirerer og jeg blir så glad hver gang du har lagt ut nytt innlegg :-) hilsen fra Toten!

    SvarSlett
  2. WOW!!! Så utrolig mange fine bilder du tok på åpningen! Også så fin butikk ;) Flott innlegg!

    SvarSlett
  3. Supert innlegg Marthe og flotte bilder. Dette fikset du bedre enn de fleste, men det visste jeg jo:D
    Masse flott, det må nok bli en Gjøvik-tur ganske snart, for jeg vet jo hvor Gjøvik ligger, ja ;) Min yndlings-butikk Lykke ligger jo bare noen etasjer lengre opp.

    Over til noe annet: håper dere har ei duganes nabokjærring som kan lære jentene at neglelakk også kan brukes på tær :p

    SvarSlett
  4. Oj-oj-oj - nå gjelder det å besøke dette berømte søskenbarnet vi alle har på Gjøvik, skjønner jeg! For en flott butikk:)

    Fin tirsdag videre til deg - klem!

    SvarSlett
  5. Aj aj aj! Jeg sitter og måper jeg nå. For en butikk!! Skjønner jeg må ta meg en tur til Gjøvik snart. Wow altså! Gleder meg til å se hva du har kjøpt med deg hjem. Fint bilde av deg i prøverommet forresten. Du er virkelig søt som sukker. :)

    SvarSlett
  6. Å, for en butikk! Da er det jo enda mer grunn å reise hjem til Toten :)
    About a chair er en fantastisk fin stol som jeg kunne god tenke meg å ha også! Men bare digggggger de pinnestolene, vet du!
    Lampene fra Fåberg (der jeg bare kjenner den gamle kirken) var kjempekule.
    Håper du har det bra! Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  7. hihihi, så gøy å finne en omtale om Gjøvik og denne flott butikken. Kommer fra Gjøvik selv, og har vært innom den gamle butikken opp til flere ganger:) Ser ut som jeg har noe godt i vente til neste by tur!!

    Tine

    SvarSlett
  8. Wow, imponerande! Heilt ny og skikkeleg satsing! Skjønnar du likar deg der, håpar det går bra for eigarane. Ser ut som dei har peiling.

    SvarSlett
  9. Så fint det har blitt i den nye butikken! Neste gang jeg skal hjem må jeg definitivt innom. Jeg har tuslet mye rundt i den gamle butikken, også. Utrolig flotte ting!

    SvarSlett
  10. Hei Marthe
    Sååååå uimotsteålig mye fint! Fantastisk butikk! Måtte smile over "About a chair må få bo hos oss". Slike tanker har jeg hatt lenge også. Jeg er så betatt av den stolen. Hos oss tror jeg nok hvit (eller grå) passer best. Sort er ikke aktuell.. men så har jeg et par andre favorittstoler også..så jeg må gruble litt på dette med stol.
    Sylvi (storesøster) selger "About a chair" i butikken sin.
    Nå er gutta puttet i seng og far i huset og jeg ser siste omgang av storkampen Manchester United og Real Madrid. Vi får ta opp denne omgangen for gutta, så de kan ta frokostskive sammen med den i morgen tidlig.
    Fin senkveld til deg, Marthe!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  11. OJOJOJOJ!!!! For en butikk!!!
    DIT må jeg ta en tur altså!!!!!

    SvarSlett
  12. Oh jess! Jeg skjønner det. Innså det tvert. At er jeg i nærheten skal jeg ta turen innom, du har overbevist meg :)

    Ha en videre strålende dag :)

    SvarSlett
  13. Men Marthe! Det her er jo butikken "vår" :P Eg vil til Gjøvik med ein gong kjenner eg! Evt åpne ein tilsvarande i Stryn :) :)

    SvarSlett

Kommentarer er toppen!