onsdag 6. mars 2013

Mathearommet

Dette var en sånn dag som skulle være helt planløs. Den skulle bare inneholde sofa, serier på Mac´n og opplading til Trondheimstur på torsdag. Jeg trenger nemlig slike dager med det skrøpelige bekkenet jeg har vært så uheldig å bli tildelt. 


Men så spurte jeg de fargedyktige instagramvennene mine om hva slags farge jeg skal male den lilla kommoden til Mathea i. Og når jeg først var inne på rommet hennes så jeg alt det andre jeg vil gjøre her inne. Male en tavlevegg, male en krakk, sette inn en stol, henge opp bilder. And the list goes on. Og så kom kameraet frem, og egentlig uten å mene det ble det altså et nytt innlegg i dag. Egentlig et før-innlegg, ettersom mye skal gjøres her inne.


Barnerommene var de første rommene som ble ferdige, og derfor har de stått temmelig urørt av interiørfingre frem til nå. Det er altfor mange tilfeldigheter her inne for min del. Og rommets eier hverken leker eller sover her inne (senga vår er altfor god og mamma og pappas arm altfor trygg til det), så hun setter i allefall ikke fingeren ned for mammaens påfunn. Og godt er det.


 Mens jeg stod der inne i dag gløttet jeg ned på noen pomponger som jeg og Mathea laget for noen uker siden. De lå ubrukt i en eske, og det er jo ikke et verdig liv for en fargerik og glad pompom. Litt washi-teip, litt lim rett på veggen (her er det sikkert lurere og bruke dobbeltsidig teip eller tack it, men jeg er veldig, veldig utålmodig av meg og liker kjappe løsninger) Enkel og søt pynt.


Her er altså kommoden som hele dette innlegget kommer fra. Foreløpig har det kommet inn forslag om å male den i mint, korall, dus gul, safrangul, oransj, duck egg blue, gammelrosa, kirsebær, fersken, knall gul- og noen mener jeg ikke bør male den. Hva synes dere?


Ser at den gamle lampen i vinduet også skal ut. Tar mye plass på disse bildene. Men bær over med meg, dette ble et impusivt og ustylet innlegg.


Fine ugla fra Kind by nature. 


Og nydelig bilde fått av Kaspara, Matheas kjære kaninlampe, loppekanin, boks fra Blafre og mitt gamle broderibilde som hang over sengen min som liten. 

I morgen suser jeg avgårde til bartebyen for å møte ei kjære venninne. Og for å henge litt med disse gutta. Kanskje jeg ser noen av dere, vet jeg har flere bloggvenner i Trondheim.

Ha en fantastisk onsdag kjære dere!


28 kommentarer:

  1. Så koselig rom!! Senga er bare helt fantastisk! Hva med kommoden i en søt gulfarge? =)
    (er litt i det gule hjørnet om dagen ;)
    Ha en finfin dag og god tur til bartebyen!! ;)

    SvarSlett
  2. For et fantastisk fint rom!! Elsker fargene, tekstilene, tapeten og pynten på veggen!!
    Utrolig bra sammensatt, rett og slett! :)
    Og jeg liker kommoden lilla, men er ikke så fan av akkurat den lillafargen. Kanskje en litt dusere lillefarge, med litt mindre rødt i...?
    Kos deg på tur! :)

    SvarSlett
  3. What a lovely and magical room!!!

    SvarSlett
  4. Jeg synes du skal male den i enten mint eller en kald blå farge :) Om du vil at den skal være ett blikkfang som skiller seg ut hadde jeg gått for pastellgul :))

    SvarSlett
  5. Hei!
    Jeg er ingen stor lilla fan, men synes kommoden er fin akkurat som den er!!
    Har du malt senga selv? Og vet du i så fall hva fargen heter? Takk:)

    SvarSlett
  6. N Y D E L I G rom !!
    spennende hva du finner på :)
    God tur !!
    klem

    SvarSlett
  7. er dette rommet virkelig? er det sant? så utrolig flott. hadde bodd der, jeg! (men senga måtte utvilsomt vært større, siden jeg er 1,80..) kan ikke få sagt hvor fint det er! du er kreativ, rett og slett. på en veldig bra måte.

    SvarSlett
  8. Herlige blomster som du har laget på veggen! :)
    Det var en kreativ idé som gav et fint resultat.

    Kjempefint barnerom <3 Spent på forandringene som du har planlagt!

    Ha en riktig god onsdag.

    -Heidi

    SvarSlett
  9. Hei på deg!!r
    For noen fine bilder!! Så fint hos deg!! blomstene var supersøte! Har en pose med pomponger liggende, skal huske på blomsterideèn din!!
    Ha en kjempfin kveld!
    Siri

    SvarSlett
  10. Det var noen av de fineste FØR-bildene jeg har sett!
    Gleder meg til å se hva du skal gjøre okke som.

    HA ei fin uke videre!

    SvarSlett
  11. Kjempekoselig jenterom, enig med hun over her, må være noen av de fineste før-bildene jeg har sett. Kommoden var jo veldig søt da, men enig at den ikke passet helt i fargen. Vet ikke hva eller du har tenkt å beholde eller bytte ut, men med utgangspunkt i den skjønne tapeten og den blå senga tror jeg jeg ville gått for enten gul eller en litt dus rosa. Gleder meg til å se hvordan det blir :)

    SvarSlett
  12. Hei søta!
    ....endelig fikk jeg tid til å sette meg ned med en real bloggerunde vettu...
    Da måtte jeg soleklart innom deg!:)

    Så utrolig koselig rom!
    ...jeg har jo brettet pompoms til den store gullmedaljen de siste ukene...men jeg er visst fortsatt ikke lei! Nydelig det ble som blomster på veggen med med dekor-teip:)
    Looove it!:)

    ...og fargene!!! Så fiine:)

    Ønsker deg en flott kveld, søta!
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  13. Vanskelig å si hvilken farge som blir den perfekte her. Men venninna mi har akkurat den samme kommoden malt i svart matt maling, og den er veldig tøff. Men kanskje litt heftig på barnerom - svart altså.

    SvarSlett
  14. Skal vi sjå; når var det du skulle komme hit og fikse Kaspers rom sa du? I og med at du ikke har en sønn føler jeg vel at du bare HIGER etter å lage et superfint og tøft rom til en aktiv pode i sin beste alder?
    Ajajaj, dette er så fint ass - my love! Jeg som trodde at en vegg med Ferm Living-tapet ville gjøre at barnerommet ble en eneste fest - har skjønt nå at det er litt flere ting som skal til ja... :)
    Du er flinkest, ingen protest!

    SvarSlett
  15. Heldige matehea som får så fint rom! Jeg tror jeg ville gått for en dus gul nyanse, plukker opp fra tapeten og matcher sengen :-)

    God tur til trondheim, kos deg masse :-D

    SvarSlett
  16. Heisan Marthe
    For et helt helt uimotståelig herlig rom Mathea har! Elsker det og ville ikke gjort om på noe. Fargen på sengen er så utrolig herlig og alle de superfine glade tingene rundt omkring. Herlig med blomstene på veggen og paradis på gulvet.
    Så koselig å se igjen det bildet jeg ga deg en gang og en kasparasydd veske.
    Kos deg masse masse i Trondheim!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  17. Hei, og så fin blogg du har!
    Den senga er helt nydelig, og enda mer uimotståelig sammen med de kaninene:)
    Enig med flere her om å gå for en dusere lilla-farge, eller en blåfarge som ligner på bakgrunnen i tapeten.

    Lykke til!
    Hilsen fra Maren

    SvarSlett
  18. Hei søta!!

    Lenge siden jeg har tittet innom, og det var deilig å være tilbake her! :))

    Stemmer det at du vant NIB? TineK???
    WOW!!!! HERRE!!! GRATTIS!!! :)))

    Kose deg masse!

    Stor klem

    SvarSlett
  19. Det kom jo fort dette innlegget som du "lovde" ;) Mathea-rommet er jo så fint. Som fugle-gal falt jeg jo helt klart for tapeten :) Noe fargeforslag kommer ikke fra denne kanten, dette kan du MYE bedre enn meg ;D

    God tur til Trondheim, heldiggrisen! Byen i mitt hjerte, dit vil jeg alltid. Nyt dagene der.

    SvarSlett
  20. Kan du ikke adoptere meg, Marthe? Jeg ville også gjerne ha (hatt) et sånt fint jenterom!!! Utrolig søtt og flott!
    Heldige Mathea! Storklem fra PillePalle

    SvarSlett
  21. For et herlig jenterom:))
    Der MÅ jo prinsessen stortrives!!


    Ha en flott helg, her er det endelig litt overskudd til blogging igjen:) ♥

    SvarSlett
  22. Så flott barnerom!! Og for en nydelig blogg du har, legger meg til som følger her hos deg :) Koser meg når jeg scroller nedover her, personlig og vakkert hjem du har :)
    Ønsker deg en god ny uke!
    Klem Camilla

    SvarSlett
  23. For eit kjempeherleg barnerom!! Elskar den tapeten med fuglane! Har vurdert den til minsten min sitt rom, men er redd at han byrjar å bli litt for stor gut... *knis* For øvrig har vi same problem, han er sjeldan på rommet sitt.. Søv best mellom mamma og pappa, og leiking er kjekkast på stova eller storebror sitt rom ;)

    Reknar med du storkosa deg i barteby! Ventar i spaning på innlegg der i frå ;)
    Ha ei strålande fin veke! Vi har gått frå vår og grilling i fjøra på søndag, til full vinter med ein halv meter snø og strålande påskesol i dag?! klem!

    SvarSlett
  24. Å, den kommoden har jeg likt helt siden den stod i Oslo:) Herlig rom hun har.
    Jeg storkoser meg med å lage og pusle på Sverres rom, han har ikke engang klærne sine der sålangt;) Og nå ser det ut til at vi flytter fra leiligheten før han kommer til å bruke det noe særlig i det hele tatt. (Skal kjøpe mitt barndomshjem!) I det minste har jeg kost meg veldig med å lage det;)

    Leit å høre at bekkenet ditt fortsatt er så dårlig. Varme tanker din vei!

    SvarSlett
  25. Hei på deg. Etter heidundrende omtale hjå Kreativitet måtte eg berre ta turen innom til deg, det angrar eg IKKJE på :-) For ein herlig blogg! Eg elsker feel good, og her inne er det feel good i bøtter og spann. No gleder eg meg til å utforska vidare, og jepp, eg er sjølvsagt ny følgjer.

    Kommunen er i årets farge, lilla, keep it ;-) Mal noko anna.

    Klem Eli

    SvarSlett
  26. Nydelig rom! Blir spennende å se etter-bildene når før-bildene er så flotte! Jeg likte veldig godt lampen i vinduet jeg, men så er jeg temmelig lampegal da,hihi ;-)

    SvarSlett
  27. Wow - er dette før bilder?? Superkoselig!
    Gleder meg til å se resultatet!

    Ha en FIN dag :)

    -Amalie

    SvarSlett

Kommentarer er toppen!